ABD yaptırımları, İran’ın yabancı teknoloji ve parçalar edinmesini yasaklamış olmasına rağmen, İslam Cumhuriyeti havacılık operasyonlarını sürdürmeye devam ediyor. İran havacılık yetkilileri ayrıca 2024 sonu itibarıyla, Boeing ve Airbus jet motorları için yedek parça üretme teknolojisini başarıyla öğrendiklerini açıklamıştı.

YDH- Tehran Times'ın haberine göre, uluslararası yaptırımların havacılık parçalarına erişimi kısıtlamasına rağmen, İran’ın yerli uzmanları, BK-117 helikopterinin motorunda tam bir bakım ve revizyon çalışmasını başarıyla tamamladı.
İran Sivil Havacılık Kurumu Başkanı Hüseyin Pürferzane, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bu başarının yıllar süren yoğun ve karmaşık çalışmaların sonucunda elde edilen eşi görülmemiş bir yerli başarı olduğunu belirtti.
Pürferzane, girişimin, orijinal helikopter üreticilerini barındıran ülkelerin iş birliğini reddetmesi ve İran’ın bakım için gönderdiği motorları bile el koyması sonrası başlatıldığını vurguladı.
Ayrıca, motor yedek parçalarını yerli olarak üretme ve onarma kapasitesinin ülkenin havacılık sektörü açısından kritik ekonomik öneme sahip olduğunu dile getirdi.
BK-117, esas olarak acil tıbbi hizmetlerde kullanılan orta boy, çift motorlu bir helikopter olup, Kawasaki Heavy Industries ve Airbus Helicopters iş birliğiyle üretiliyor.
Revizyon projesi, birçok ileri düzey ulusal projeyi yürüten İran mühendislik firması MAPNA tarafından gerçekleştirildi.
ABD yaptırımları, İran’ın yabancı teknoloji ve parçalar edinmesini yasaklamış olmasına rağmen, ülke havacılık operasyonlarını sürdürmeye devam ediyor. İran, hatta uluslararası taşıyıcılara bakım hizmeti sunmaya başladı; geçen yıl Rusya merkezli Aeroflot’un Batı yapımı bir uçağı onarım için İran’a gönderdiği rapor edilmişti.
İran havacılık yetkilileri ayrıca 2024 sonu itibarıyla, Boeing ve Airbus jet motorları için yedek parça üretme teknolojisini başarıyla öğrendiklerini açıklamıştı.