Azizi'den ABD-KİK bildirisine sert cevap: 'Güvenlik, Amerika'dan uzaklaşıldığında olur'

img
Azizi'den ABD-KİK bildirisine sert cevap: 'Güvenlik, Amerika'dan uzaklaşıldığında olur' YDH

İranlı yetkili Azizi, ABD ile Körfez ülkeleri arasındaki güvenlik işbirliğini hedef alarak, bölgesel istikrarın “Washington’dan uzaklaşmakla” mümkün olacağını söyledi.




YDH- İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, bölgesel istikrarın anahtarının Washington yönetiminden uzaklaşmak olduğunu belirterek Körfez ülkelerine stratejik uyarılarda bulundu.

ABD ve Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) arasında yayımlanan ortak bildiride İran’ın savunma kabiliyetlerinin hedef alınmasına sert tepki gösteren Tahran, bölgedeki Amerikan askeri varlığının güvenliği tesis etmek yerine bir tehdit kaynağına dönüştüğünü savundu.

İbrahim Azizi, İran’ın füze kapasitesi, insansız hava araçları (İHA) ve Hürmüz Boğazı üzerindeki stratejik kontrolünün "tartışmaya kapalı kırmızı çizgiler" olduğunu ifade etti.

Körfez ülkelerinin liderlerine seslenen Azizi, Washington'ın dayattığı güvenlik senaryolarına güvenmenin, bölgedeki istikrarı kalıcı olarak tehlikeye atacağını belirtti.

"Ülkelerinizdeki Amerikan askeri üslerinin nasıl bir tehdit odağına dönüştüğüne bizzat şahit oldunuz" diyen Azizi, bölgesel güvenliğin ancak dış müdahalelerden arınmış bir yapı ile sağlanabileceğini vurguladı.

KİK ve ABD’nin, İran’ın askeri programlarını "kalıcı barışın önündeki engel" olarak tanımlayan bildirisini "sorumsuz ve müdahaleci" olarak değerlendiren İran Dışişleri Bakanlığı, Washington’ın "güvenlik garantisi" vaatlerini "boş bir retorik" olarak niteledi.

İran yönetimi nezdinde, İslam Devrimi Lideri'nin Danışmanı Muhammed Muhbir'in de vurguladığı üzere, KİK'in bu bildiride yer alması "bölgenin güvenliğini feda eden tarafla aynı safta yer almak" olarak yorumlanıyor.

Tahran, komşu devletleri ABD'nin yanıltıcı senaryolarına karşı dikkatli olmaya ve bölgesel iş birliği zeminine dönmeye çağırıyor.



Makaleler

Güncel